_________________________________________________________________________________

 

Formand: Hans Elmlund Gundsølillevej 22, 4000 Roskilde.                                Gundsølille d. 3. marts 2006.

 

 

 

Der indkaldes herved til                                         

 

Menighedsrådsmøde

Mandag d. 12. marts 2006 kl. 20.00 -22.00 i sognegårdens mødelokale.

 

Poul Kortegaard deltager i mødet bl.a. vedr. budget 2007

Dagsorden:

Referat:

1.

Regnskab 2005.

Regnskabet for 2005 fremlægges til godkendelse.

MD.

Ad. 1

 

2.

Budget 2007

Ifølge Gundsøs langtidsbudget tildeles     Kirkerup:                                   848.000 kr.

Heraf er følgende faste udgifter:

Løn: (446.000)………………..450.000 kr.

Administration: (40.000)………40.000 kr.

Vedligeholdelse:

      Mogens Svitzer:

      Ringmur:…………………..40.000 kr.

      Peter Villumsen:

      Ny hoveddør:………………25.000 kr.

      Peter Villumsen:

      Ny dør til gravers

      arbejdsrum:………………….8.000 kr.

Afdrag til stiftet:  (SLUT)…….156.000 kr.

I alt:…………………………...719.000 kr.

 

Dvs.: Til note 1 (Kirkelige aktiviteter), note 4 (Kirke, menighedslokaler og funktionærbolig), note 5 (Kirkegård) og note 7 (Anlægsarbejder) er der i alt……………..129.000 kr.

 

I 2006 er der i alt (-80.000)…...163.300 kr.

 

Priser til budgettet: (langtidsbudget).

Henrik Christensen:

Nye vinduer til koret:…….ca.   60.000 kr.

Carsten Rønnow:

Ny hovedtrappe:……………...124.000 kr.

Carsten Rønnow:

Istandsættelse af kapel:……….344.000 kr.

Ad. 2

 

3. 

Nyt om byggeriet

Huset er færdiglavet og skal kun opsættes.

Næste byggemøde er d. 15/3 kl. 15.00

 

Henvendelse fra

”FAKK. København´s afd.

Vedrørende en henvendelse fra jeres graver Vera Sørensen.

Det drejer sig om jeres nybyggeri, det lyder rigtigt godt.

Der er bare et men, det er at menighedsrådet påtager sig det fulde ansvar for garanti og vedligeholdelse af anlægget.

1 års garanti og vedligeholdelse koster kr. 16.240,00 kr.

Det vil være et ekstra arbejde for jeres graver, som så vil blive pålagt at vedligeholde dette også.

I tilfælde af, at Vera skal holde det, bør hun have nogle flere timer svarende til 1 års garanti, for nyanlæg kræver meget pasning de første år, vanding, renholdelse, genplantning osv.

Jeg håber at I vil overlade pasningen til det firma der udfører arbejdet.

Med venlig hilsen

Stine Raun Arneberg

Formand for FAKK København

Vestre Gade 23

2605 Brøndby.”

 

Vi skal tage stilling til denne henvendelse.

Beløbet 16.240 kr. er ex. moms inkl. moms bliver beløbet 20.300 kr.

Min anbefaling vil være at vi lader anlægsgartneren påtage sig vedligeholdelsen.

 

Ad 3

 

4.

Lysglobe, alterlys, kandelaberne og levende lys på bænkene.

Ifølge nationalmuseet skader stearinlysene kalkmalerierne.

Hvad gør vi?

Jeg mener, at vi skal bibeholde alterlysene og lysene ved bænkene.

Kandelaberne mener jeg, vi kan lave om til el. eller købe nogle nye alt efter prisen.

Lysgloben??

 

Ad 4

 

5.       

 

Fælles aktivitetskalender for pastoratet.

Jeg synes det er synd at aktiviteter snubler over hinanden.

Vi er desværre røget ind i sådanne episoder, og det synes jeg, vi skal gøre noget ved.

Mit forslag er, at vi lægger en (Skjult) side ud på vores hjemmeside. En aktivitetskalender for hele provstiet.

De forskellige udvalg som planlægger møder, aktiviteter og andet er pligtige til at undersøge på hjemmesiden om dagen er ledig.

Derefter sender de deres forslag til den der redigerer hjemmesiden.

Hun/han lægger så datoerne ud på nettet, så alle kan se dem.

På denne måde håber jeg, at vi får styr på planlægningen.

Hvis vi i Kirkerup menighedsråd synes det er en god ide, vil jeg tage det op på vores fællesmøde.

Bilag

 

Ad. 5

 

 

6.

IT-skrivebordet.

Vi skal finde en ny dag til det lille kursus i IT-skrivebordet

 

Ad. 6

 

7.

Tilmelding til Budgetmødet d. 25. marts. 

Norma, Marianne og Hans tager derind, men hvis der er flere der vil med er det meget fint..

 

Ad. 7

 

8.

Meddelelser:

Ad. 8.

 

 

a. Præst: PV

 

a.

 

 

b. Graver: VS

 

b.

 

 

c. Kirkeværge: NM

 

c.

 

 

d. Juletræsudvalget: CH/HS/HE

 

d.

 

 

e. Kontaktperson: LP

 

e.

 

 

f. Kasserer: MD

 

f.

 

 

g. Aktivitetsudvalget: LP/PV/CH/HS

 

g.

 

 

h. Præstegårdsudvalget: TB/HE

 

h.

 

 

i. Sognegårdsudvalget: MD/TB

 

i.

 

 

j. Formand: HE

 

j.

 

9.

Eventuelt

 

Ad. 9.

 

Vel mødt!

Hans       

 

 

Tilbage til register